20 tys. produktów w ofercie
Konkurencyjne ceny
Szybka wysyłka
98% Klientów poleca ten sklep

Jak zatrudnić dobrego pracownika do salonu fryzjerskiego?

 

Potrzebujesz pomocy w salonie? Sama już nie dajesz rady obsłużyć wszystkich klientów? Poszukaj więc dodatkowego pracownika. Tylko nie rzucaj się na pierwszą, lepszą osobę, która przyszła do Ciebie z ulicy. Zatrudnienie niewłaściwego pracownika może Cię sporo kosztować i wpłynąć na reputację Twojej firmy. Nie powierzaj swojego biznesu przypadkowej osobie, lecz dobierz ją tak, by mieć rzeczywistą pomoc i rozwijać biznes w rekordowym tempie.

jak zatrudnić dobrego pracownika

Jesteś już zmęczona wielogodzinnym przesiadywaniem w salonie i z chęcią podzieliłabyś się z kimś obowiązkami. Zamieszczasz więc ogłoszenie w gazecie lub rozsyłasz informacje wśród znajomych, a potem czekasz, jak zjawi się ten lub ta, która przejmą na siebie część obowiązków i spowodują, że nie tylko będziesz mieć więcej czasu dla siebie ale i więcej pieniędzy. Piękna wizja, to prawda. Tyle, że odnalezienie właściwego pracownika nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać. Nie chcesz popełnić błędu i postawić na niewłaściwą osobę? W takim razie przeczytaj nasze rady dotyczące przeprowadzania procesu rekrutacji, a zminimalizujesz ryzyko złego wyboru i znajdziesz odpowiedniego dla siebie pracownika.

Przepis na udaną rekrutację:

  • Odstaw emocje na bok. Nawet, jeśli dany kandydat wydaje się sympatyczny, uśmiechnięty i optymistyczny, nie oznacza, że zna się na swoim fachu. Daj mu praktyczne zadanie do wykonania. Poproś, aby przy Tobie ostrzygł klientkę lub pokazał te najnowsze techniki farbowania włosów, którymi się wciąż tak chwali.
  • Wybieraj mądrze, bo koszty emocjonalne i finansowe, jakie poniesiesz w związku z zatrudnieniem drugiej osoby będą duże. Staraj się stworzyć zespół z osób, które do siebie pasują i nadają „na tych samych falach”. Jeśli więc masz już w ekipie innych pracowników, poproś ich o ocenę kandydata. Weź pod uwagę to, co o nim mówią, bo być może dostrzegają w nim te cechy, które akurat Tobie umknęły w trakcie rozmowy. Jeśli większość pracowników krzywi się, gdy przedstawiasz im osobę, na którą chcesz się zdecydować, zainteresuj się, z czego to wynika. Być może nie jest ona aż tak sympatyczna, jak wydawało Ci się na początku, a może po prostu odstaje swoim wyglądem czy zachowaniem od reszty załogi. Weź to pod uwagę, bo współpraca w salonie i wzajemna życzliwość wśród pracowników jest bardzo ważna. Wpływa przecież na ogólną atmosferę w salonie, a tę klientki doskonale wyczuwają. Jeśli w Twoim miejscu pracy będzie czuło się wzajemną sympatię pracowników wobec siebie, klientki będą czuły się bardzie zrelaksowane i chętniej będą do Ciebie przychodzić. Z kolei jeśli atmosfera między pracownikami będzie napięta, to nawet najlepsze strzyżenie nie da rady na dłużej przytrzymać u Ciebie klientów. Nikt bowiem nie chce, być obsługiwany, gdy nad głową ma fryzjera obrażonego na drugiego pracownika, albo gdy usłyszy od niego niemiłą opinię o współpracowniku.
  • Zainteresuj się, czy zatrudniana przez Ciebie osoba ma przy sobie referencje od poprzedniego pracodawcy. Jeśli nie, to spróbuj się skontaktować z poprzednim pracodawcą, aby upewnić się, że osoba, którą zatrudniasz, jest uczciwa i dobrze się z nią współpracuje.
  • Wybieraj osoby zaangażowane w to, co robią, chętne, aby cały czas się szkolić i doskonalić swoje umiejętności. Jak sprawdzić, czy ktoś jest właśnie taką osobą? No cóż, wystarczy spojrzeć, ile szkoleń w ostatnim czasie odbył lub czy chociaż orientuje się, w jakiej dziedzinie i na jakich kursach mógłby się doszkolić.