20 tys. produktów w ofercie
Konkurencyjne ceny
Szybka wysyłka
98% Klientów poleca ten sklep

Załóż bloga i zwiększ swoje dochody w salonie fryzjerskim

 

Sądzisz, że pisanie blogów to zajęcie dla nastolatków? A może uważasz, że trzeba być informatykiem, żeby prowadzić własną stronę? Otóż jesteś w błędzie. Własna strona i regularne dodawanie do niej treści, to podstawa dobrze prosperującego biznesu. Jeśli chcesz, by twój salon przynosił zyski, koniecznie pomyśl o tym kanale komunikacji z klientami. To ci się naprawdę opłaci.

prowadź bloga fryzjerskiego

Dlaczego warto założyć bloga dla salonu fryzjerskiego?

Możesz zadawać sobie pytania: po co mi w ogóle blog? Przecież strzygę ludzi, nakładam im na głowę farbę, interes jakoś się kręci. Po co mi dodatkowa robota? Otóż ta robota potrzebna ci po to, aby nie nadszedł dzień, w którym do twojego salonu nie zajrzy nikt. Albo po to, żebyś przy okazji robienia trwałej, w międzyczasie sprzedawała profesjonalne kosmetyki, których oferta będzie znajdować się na twojej stronie. Jest jeszcze jeden ważny powód prowadzenia bloga- stajesz się rozpoznawalna, stajesz się ekspertem w swojej dziedzinie. A jak wiadomo, eksperci mogą sobie pozwalać na podnoszenie stawek. I żadna z klientek nie grymasi wtedy, że musi zapłacić za fryzurę dwa razy tyle, co w salonie naprzeciwko. Nie, ona świadomie woli zostawić swoje pieniądze u osoby, która zna się na swoim fachu i która swoją wiedzę z łatwością prezentuje właśnie na blogu. Chcesz zarabiać tyle samo co Leszek Czajka za strzyżenie włosów? W takim razie nie ociągaj się z założeniem bloga, tylko zorientuj się, w jaki sposób przekazywać wiedzę, aby ten blog przyniósł ci szybki wzrost twoich zarobków.

O czym pisać na blogu?

Pewnie zastanawiasz się, o czym miałbyś pisać na swoim blogu. Czy to ma być opis dnia codziennego, twoje przemyślenia? Nic podobnego. Blog to nie pamiętnik. To narzędzie marketingu, które ma przyciągnąć do ciebie nowych klientów, dlatego w sposób świadomy kreuj treści, które będą atrakcyjne dla odbiorcy. A co może być dla niego atrakcyjne? Oczywiście wszelkiego rodzaju porady dotyczące pielęgnacji włosów, tego, w jaki sposób odżywiać je maskami, które są najlepsze, jakie triki zastosować, by włosy się nie elektryzowały itd. Pisząc artykuł wyobraź sobie swoją klientkę, która, tak jak na co dzień, zadaje ci pytania dotyczące pielęgnacji fryzury. Twoja odpowiedź na piśmie powinna zawrzeć wszystkie ewentualne wątpliwości, które mają klientki. Na przykład w artykule o tym, czy farbować włosy w ciąży, możesz podać argumenty za i przeciw farbowania właśnie w tym okresie. W tekście o prostownicy możesz przedstawić tę, którą się bo posługujesz i która twoim zdaniem najlepsza. W ten sposób tworzysz swój wizerunek jako eksperta, który zna się na każdym zagadnieniu dotyczącym włosów i przyciągasz do siebie klientki chcące profesjonalnej obsługi.

Jak często dodawać wpisy na blogu?

Aby blog był chętnie odwiedzany, powinien być dość często aktualizowany. Dwa-trzy wpisy w tygodniu to standard, którego powinnaś się trzymać. Zbyt mała liczba wpisów np. dwa razy w miesiącu może rozleniwić czytelnika  i sprawić, że przestanie z ciekawością zaglądać na stronę w poszukiwaniu nowego artykułu. Z kolei zbyt duża liczba tekstów np. pisanych raz dziennie może przytłoczyć odwiedzającą osobę i spowodować, że nie przeczyta nawet połowy z nich. A przecież chodzi o to, żeby potencjalny klient był zainteresowany twoją treścią, tym, co masz mu do przekazania. Bo w każdej treści będzie ukryty przekaz: „umów się na wizytę do mnie, a wtedy będziesz mieć tak świetnie ostrzyżone włosy jak na zdjęciu”.