20 tys. produktów w ofercie
Konkurencyjne ceny
Szybka wysyłka
98% Klientów poleca ten sklep

Wyróżnij się z konkurencji i postaw na specjalizację salonu

 

Na twojej ulicy pojawił się kolejny salon fryzjerski czy kosmetyczny, a Ty już widzisz, jak spada liczba odwiedzających Cię osób? Zachodzisz w głowę, czym mogłabyś się wyróżnić, żeby klientki wybrały właśnie twój salon? Odpowiedzią jest specjalizacja. Tylko dzięki niej, czyli zawężeniu świadczonych usług do jednej czy dwóch, możesz wyróżnić się z tłumu i pokonać konkurencję. specjalizacja w salonie Jak wybrać specjalizację? Zastanawiasz się, w jaki sposób wybrać usługi, w których staniesz się ekspertem? Przede wszystkim wybierz je po gruntownej analizie przychodów oraz na podstawie własnych preferencji. Na początku pomyśl, które usługi przynoszą Ci najwięcej zysków. Później przeanalizuj, na które usługi klientki najchętniej się zapisują. Kolejnym punktem do przemyślenia są twoje zainteresowania i możliwości: co najbardziej lubisz wykonywać: czy jest to farbowanie włosów czy też może usługi barberskie? Kiedy odpowiesz sobie na te pytania, wyciągnij z nich właściwe wnioski. Być może najbardziej lubisz wykonywać w swoim gabinecie kosmetycznym makijaż ślubny, ale to na zabiegi podologiczne masz najwięcej zamówień. Nie przepadasz za tym, ale przynoszą największe zyski. Zastanów się więc, czy zamierzasz prowadzić dochodowy biznes czy chcesz spełniać się tylko hobbystycznie. Jakie są korzyści z wybrania specjalizacji? Kiedy już zdecydujesz się, że zaczynasz prowadzić salon barberski albo też gabinet podologiczny, będziesz wiedziała, że zamiast kupowania wielu urządzeń średniej jakości, możesz pozwolić sobie na markowy sprzęt z najwyższej półki. Dzięki temu jakość świadczonych przez Ciebie usług wzrośnie, a klientki poczują się w Twoim salonie luksusowo. Specjalizacja jest doskonałym magnesem przyciągającym klientki. Wiedzą, że tu spotkają się z prawdziwą wiedzą, znającym się na rzeczy ekspertem- a to jest bezcenne. W takim przypadku cena świadczonych przez Ciebie usług będzie odgrywać rolę drugorzędną. Nie musisz więc już dawać upustu czy bezustannie robić promocje, bo konkurencja tak robi. Wręcz przeciwnie. Jeśli tylko pokażesz, że jesteś profesjonalistą w swojej dziedzinie, szybko będziesz mogła pozwolić sobie na podniesienie cen. Z jakimi działaniami wiąże się specjalizacja? Moment, w którym zmieniasz rodzaj świadczonych przez Ciebie usług, jest tą chwilą, kiedy musisz przygotować się na wydatki. Przede wszystkim potrzebujesz dostosować lokal do nowych warunków. W przypadku salonu barberskiego czeka Cię np. zakup fotela barberskiego, najlepszej jakości maszynki do strzyżenia, czy niezwykle wygodnej myjni o odpowiednich dla mężczyzn gabarytach. W przypadku gabinetu podologicznego podstawą stanie się komfortowy fotel podologiczny, wytrzymała frezarka, czy też autoklaw. Zmiana koloru ścian, czy nowa aranżacja wnętrza, zmiana mebli i dodatków- to wszystko czeka Cię, kiedy zapragniesz wyróżnić się z tłumu. Ale pamiętaj- to Ci się opłaci, a zwrot poniesionych kosztów przyjdzie bardzo szybko. Kolejnym aspektem, który wiąże się ze specjalizacją jest dokształcanie. Abyś mogła stać się ekspertem w swojej dziedzinie powinnaś nieustannie się doszkalać, być na bieżąco z nowinkami z branży tak, by klientka nie zaskoczyła Cię pytaniem o najmodniejszy w tym sezonie zabieg. Jeśli będziesz ekspertem, zdobędziesz zaufanie klientów a tym samym przywiążesz ich do siebie i swojego salonu. Pamiętaj, że specjalistyczne zabiegi wymagają innego rodzaju działań marketingowych niż te, które do tej pory prowadziłaś. Na ulotkach czy w reklamie radiowej nie stawiasz na promocję i obniżanie cen, ale eksponujesz przede wszystkim niezwykłe korzyści, jakie klientka może uzyskać, dzięki temu, że przyjdzie do eksperta. Na pierwszy plan wysuwasz więc swoje umiejętności i najlepszej jakości sprzęt, a nie cenę.