20 tys. produktów w ofercie
Konkurencyjne ceny
Szybka wysyłka
98% Klientów poleca ten sklep

Własny salon kosmetyczny - stacjonarny czy mobilny?

 

Z uwagi na fakt, że stale rośnie zainteresowanie profesjonalnymi zabiegami kosmetycznymi, salon kosmetyczny jest znakomitym pomysłem na dochodowy biznes. Trzeba jednak w tym przypadku liczyć się z koniecznością sporych wydatków na samym początku działalności - zakup niezbędnego sprzętu to duża inwestycja. Jednak nie tylko kwestie finansowe należy dobrze przemyśleć. jaki salon otworzyć Zastanów się nad tym, czy chcesz otworzyć salon kosmetyczny stacjonarny czy może mobilny? W przypadku salonu stacjonarnego możesz ustalić stałe godziny pracy, całe wyposażenie masz zawsze pod ręką. Z drugiej strony, pracując mobilnie, możesz ustalać swój czas pracy w sposób elastyczny. Jeśli nie podjęłaś jeszcze decyzji co do tego, jaka forma działalności by Cię interesowała, postaramy się przybliżyć Ci plusy i minusy obu rozwiązań.

Jakie czynniki warto wziąć pod uwagę?

Każda działalność gospodarcza wiąże się z pewnym ryzykiem. Nie zawsze łatwo jest zdobyć klientów na rynku, na którym działa już wiele innych firm o podobnym profilu działalności. Zanim podejmiesz decyzję, co do charakteru Twojej działalności, weź pod uwagę następujące kwestie:

  • kapitał - z przyczyn obiektywnych mniej kosztowne jest założenie salonu mobilnego, nie trzeba bowiem inwestować w wyposażenie lokalu i w sam lokal;
  • konkurencja na lokalnym rynku - jeśli na rynku lokalnym jest spore zapotrzebowanie na usługi kosmetyczne, warto pomyśleć o otwarciu salonu stacjonarnego. Jeśli natomiast funkcjonuje już sporo takich placówek, lepiej byłoby spróbować swoich sił, oferując usługi mobilne;
  • Twoje predyspozycje - jeśli jesteś w stanie poświęcić się całkowicie nowej działalności, możesz jak najbardziej otworzyć salon stacjonarny. Z drugiej strony, jeśli interesujesz się kosmetologią, ale na usługi dla klientów chcesz poświęcić tylko kilka godzin dziennie, możesz zdecydować się na działalność mobilną i dojeżdżać do klientek np. w godzinach popołudniowych lub tylko w weekendy.

Stacjonarny salon kosmetyczny - wady i zalety

Ciągle wiele osób decyduje się na otwarcie tradycyjnego salonu kosmetycznego. Stacjonarny gabinet wymaga znacznych inwestycji już na samym początku działalności ponieważ na wyposażenie salonu kosmetycznego składa się wiele elementów. Jednak jest to dobry pomysł, jeśli chcesz stworzyć duży salon, może w przyszłości zatrudnić inne kosmetyczki. W salonie stacjonarnym możesz oferować znacznie szersze spektrum usług niż jest to w przypadku kosmetyczek mobilnych. Na ścianach salonu możesz też zawiesić certyfikaty i dyplomy, które potwierdzą Twoje umiejętności. To szczególny, na które zwracają uwagi klientki. Oto argumenty przemawiające za założeniem stacjonarnego salonu kosmetycznego:

  • salony stacjonarne cieszą się większą renomą;
  • można utworzyć kilka stanowisk pracy;
  • ze względu na fakt, że można świadczyć bardziej zróżnicowane usługi, możliwe są też większe dochody;
  • można stworzyć dowolny profil salonu;
  • nie trzeba się tak intensywnie reklamować, jak w przypadku salonów mobilnych.
  • można zakupić duże urządzenia kosmetyczne i mieć w ofercie najlepsze zabiegi na rynku.

Pamiętaj jednak, że założenie stacjonarnego salonu to nie tylko plusy. Salon stacjonarny wiąże się z większymi inwestycjami początkowymi i znacznie większym ryzykiem niż salon mobilny. Nie każdy sobie ten prosty fakt uświadamia! Jest sporo regulacji prawnych, które regulują tę działalność. Do tego dochodzi fakt, że lokal musi zostać odebrany przez Inspektora Sanepidu. Na sukces salonu ma wpływ szereg czynników, w tym także jego lokalizacja.

Mobilny salon kosmetyczny - wady i zalety

Wysoki koszt otwarcia salonu kosmetycznego we własnym lokalu zniechęca wiele osób. Ale jest rozwiązanie - możesz świadczyć swoje usługi także mobilnie. Coraz więcej osób chętnie korzysta z usług kosmetyczek i wizażystek dojeżdżających do klientek. Aby zacząć świadczyć swoje usługi mobilnie, musisz tak naprawdę zainwestować tylko w przenośne stanowisko pracy. Warto podkreślić, że kosmetyczki działające mobilnie muszą spełnić o wiele mniej regulacji prawnych niż te, które chcą działać w salonie stacjonarnym. Salon kosmetyczny w wersji mobilnej to bardzo dobre rozwiązanie np. dla młodych mam, które często mają problemy ze znalezieniem pracy. Tymczasem jako kosmetyczki mobilne mogą pracować w elastycznych godzinach pracy, co ułatwia połączenie pracy zawodowej z opieką nad dzieckiem. No i do tego dochodzi fakt, że można dostosować się także i do klientek, które z różnych przyczyn często same nie mają czasu na wizytę w tradycyjnym salonie kosmetycznym. Zastanawiasz się nad tym, czy nie zacząć pracy jako mobilna kosmetyczka? Następujące argumenty przemawiają za tym rozwiązaniem:

  • stosunkowo nieduże wydatki na początek;
  • nie ma potrzeby wynajmowania lokalu pod działalność;
  • elastyczny czas pracy;
  • nieduża konkurencja na rynku;
  • profesjonalne usługi dla zapracowanych konkurentów;
  • można tego typu usługi wykonywać dodatkowo;
  • wystarczy zakup produktów takich jak artykuły kosmetyczne aby ruszyć z domu do Klienta.

Zanim zdecydujesz się na oferowanie swoich usług w domu klientek, przemyśl także minusy tego typu działalności. To chyba oczywiste, że potrzebny będzie Ci samochód. Przy umawianiu wizyt u klientek zawsze musisz wziąć pod uwagę czas i koszt dojazdu. Siłą rzeczy, kosmetyczka pracująca mobilnie musi brać pod uwagę logistyczne ograniczenia przy rozszerzaniu swojej oferty usługowej. Do tego trzeba wziąć pod uwagę fakt, że zdobywanie nowych klientów wiąże się z koniecznością rozreklamowania swojej działalności. Odnośnie cen wyposażenia salonu kosmetycznego możesz sprawdzić je tutaj.