20 tys. produktów w ofercie
Konkurencyjne ceny
Szybka wysyłka
98% Klientów poleca ten sklep

Jak budować długotrwałe relacje z klientami w salonie fryzjerskim

 

Wizyta zakończona. Pieniądze za usługę otrzymałaś. Rzuciłaś na koniec wystudiowany uśmiech. Koniec kontaktu z klientem. Relaks. Zaraz, zaraz. Wróć…Koniec kontaktu z klientem? Ale dlaczego? Czy ostrzyżone przed chwilą pięknie włosy, zrobiony balayage, to już koniec twojego romansu z odbiorcą? A co z dalszym uwodzeniem, z próbą budowania trwałego związku? Czy naprawdę nie zależy ci na długoletniej miłości, na kliencie wiernym ci aż po grób? Czy naprawdę wolisz tracić podwójną lub poczwórną energię, by poderwać nowego klienta? Przecież to ci się w ogóle nie opłaca.

zarobki w salonie fryzjerskim

Strategia relacji po sprzedażowej

Wielu sprzedawców myśli krótkowzrocznie. Zachęcę, obsłużę, koniec. Potem szukam kolejnego klienta. To trochę absurdalne, nie sądzisz? Znalazłaś już przecież kogoś, kto ci zaufał. Kogoś, kto postanowił zostawić u ciebie ciężko zarobione pieniądze. Czy nie prościej zrobić na nim wspaniałe wrażenie swoją obsługą i sprawić, by zaczął  do ciebie przychodzić u regularnie? Wierny klient nie korzysta z twoich usług sam. Ma przecież rodzinę, znajomych. Oni też chodzą do fryzjera, oni też używają kosmetyków do pielęgnacji włosów. Stać Cię na to, by stracić naraz tylu potencjalnych klientów? Nie sądzę. Jeśli zadbasz o twoją dalszą, po sprzedażową relację z klientem, masz szansę na to, by w prosty sposób czerpać nowy zysk, nie wydając przy tym na nową reklamę. Sama dobrze wiesz, ile kosztują cię działania marketingowe, ile wydajesz na reklamę w radio, marketing szeptany, działania w social media. A teraz pomyśl, że całą tę kwotę mógłbyś schować z powrotem do kieszeni, gdybyś tylko zadbał odpowiednio o swoich klientów. Co masz w takim razie zrobić? Przede wszystkim jak najszybciej opracuj po sprzedażową strategię budowania relacji z osobami, które korzystają z twoich usług. Działając według sprawdzonych schematów, jesteś w stanie z sukcesem utrzymać przy sobie klienta i nakłonić do tego, by polecał twoje usługi swojej rodzinie.

Sprawdzone działania po sprzedażowe

Bony

Chcesz, by klient do ciebie wrócił? Wręcz mu bon ze zniżką na kolejne usługi. Dzięki temu, kiedy zacznie się wahać, do kogo wybrać się kolejnym razem na strzyżenie, przekona go do Ciebie niższa cena.

Kontakt telefoniczny tuż po wizycie

Kończysz swój ciężki dzień pracy, spieszysz się, żeby już pójść do domu…Poczekaj. Nie wykonałaś jeszcze najważniejszego- nie zadzwoniłaś do swoich dzisiejszych klientów. Zdziwiona? Tak, to trochę dziwne w naszym kraju, że fryzjer dzwoni do klienta spytać, czy jest zadowolony z obsługi, jak układa się fryzura, jak trzyma się farba. Ale właśnie dlatego, że jest to niestandardowe działanie, masz tu przewagę nad konkurencją. Twój salon może wyróżniać się właśnie tym, że relacja z klientem nie kończy się tuż po zamknięciu drzwi od salonu, lecz trwa o wiele dłużej. Klient, do którego zadzwonisz z troską o to, czy włosy dobrze się układają po trwałej będzie na pewno nie tylko zaskoczony, ale też mile połechtany. W końcu pamiętasz o nim, nie jest dla ciebie anonimową osobą. Troszczysz się o jej komfort nawet po tym, jak już otrzymałaś pieniądze za usługę. To może być twój as w rękawie. Strategia, która przekona do ciebie wielu klientów i zamieni ich na osoby stale odwiedzające twój salon.

Kontakt telefoniczny lub mailowy między wizytami

Od wizyty twojej stałej klientki minęły dwa miesiące? Nie wiesz, czy tak długo czeka z odrostami, bo nie chce jej się przychodzić do ciebie, czy też wybrała się do innego salonu? Najlepiej zadzwoń. Albo wyślij maila. Zupełnie neutralnego w formie, za to wplatającego elementy osobiste. Musisz pamiętać bowiem, że to ta właśnie klientka (np. pani Joanna Kowal) powinna coś zrobić z odrostami, a z kolei inna, że powinna powtórzyć keratynowy zabieg, jeśli chce, by efekt utrzymał się na dłużej. Skąd wziąć takie informacje? Oczywiście nie z głowy, bo nikt tylu wiadomości i tylu osób by nie zapamiętał. Pomogą ci w tym notatki z kalendarza. I tu pewnie znów pojawia się znak zapytania w twoich oczach. Tak, to też dziwne, żeby fryzjer po zakończonej wizycie, przy nazwisku i danych klientki zapisywał, co u niej w danym dniu wykonał, jaki zabieg trzeba by (i kiedy) powtórzyć. A jednak taki krótki wpis do notatnika (lepiej, żeby to był program komputerowy), pozwoli ci odkryć później kopalnię wiedzy o swojej klientce i łatwiej zachęcić ją do ponownego skorzystania z twoich usług. Wyobraź sobie, że komputer wyświetla ci sam osoby, które powinny np. w marcu powtórzyć jakiś zabieg. Przy nazwisku klientki widzisz zapisany typ włosów, długość, kolor, co ostatnio u niej robiłaś. Z takimi informacjami z pewnością napiszesz spersonalizowanego maila (jeśli wcześniej uzyskałaś taki adres od klientki) lub też stworzysz zachęcającą, indywidualną ofertę, którą przedstawisz podczas rozmowy telefonicznej. A dzięki tym działaniom podtrzymasz bliskie relacje z klientem i spowodujesz, że regularnie zacznie odwiedzać twój salon.

Jak widzisz, jeśli zadbasz o kontakt z klientem już po dokonaniu sprzedaży, z pewnością wyróżnisz się na rynku. Niewiele jest jeszcze niestety firm, które kwapią się, by dopieścić swojego klienta, by wykazać zainteresowanie, jak odbiera on nie tylko podejście personelu do niego, jakość obsługi ale i działania firmy. Nie podtrzymując kontaktu z klientem, tracisz szansę na jego lojalność wobec ciebie oraz na podtrzymanie wizerunku twojej firmy jako profesjonalisty w swojej dziedzinie. Po prostu tracisz szansę na przyszły zysk.