20 tys. produktów w ofercie
Konkurencyjne ceny
Szybka wysyłka
98% Klientów poleca ten sklep

Biznesplan salonu fryzjerskiego i kosmetycznego

 

Chcesz prowadzić własny salon fryzjerski? To dobry pomysł na biznes! Jednak decyzji o otwarciu salonu na pewno nie powinnaś podejmować w ciemno. Jeśli chcesz zwiększyć szanse na powodzenie całego przedsięwzięcia, zacznij od przygotowania dobrego biznesplanu. Podpowiemy Ci, na jakie aspekty powinnaś zwrócić szczególną uwagę. planowanie inwestycji

Analiza rynku na potrzeby biznesplanu

Otwarcie salonu fryzjerskiego wiąże się z wysokimi kosztami - chodzi zwłaszcza o wynajem lokalu oraz jego odpowiednie wyposażenie salonu. Stąd też istotna jest wnikliwa analiza rynku przed podjęciem ryzyka. Warto postawić sobie następujące pytania:

  • ile zakładów fryzjerskich działa w danym mieście, dzielnicy itd.?;
  • na jaką liczbę klientów miesięcznie może liczyć nowy zakład?;
  • jak wygląda popyt na usługi konkurencji?;
  • jakie wymagania stawiane są nowoczesnym salonom?;
  • może warto rozważyć świadczenie dodatkowych usług (np. stylizacja paznokci, usługi barberskie - zobacz przy okazji meble barberskie)?;
  • jakie są prognozy dotyczące rozwoju salonu w najbliższych kilku latach?

Jeszcze przed dopełnieniem formalności związanych z założeniem salonu fryzjerskiego, postaraj się dokładnie przeanalizować sposób działania konkurencji. Warto sprawdzić, jakie usługi świadczone są w nowoczesnych salonach fryzjerskich. Dobrze byłoby w jakiś sposób wyróżnić się na rynku. Znakomitym rozwiązaniem jest np. oferowanie nowoczesnych, odważnych fryzur, w których z pewnością pomoże profesjonalny sprzęt fryzjerski. Faktem jest, że coraz więcej osób jest zainteresowanych fryzurami artystycznymi, a te nie są oferowane we wszystkich salonach. To może być zatem dobry pomysł na zainteresowanie klientów.

Lokalizacja potencjalnego salonu

Chyba nikt nie zaprzeczy, że lokalizacja nowego salonu fryzjerskiego jest bardzo ważna. Jeśli nie masz jeszcze wyrobionej marki, poszukaj lokalu w miejscu często uczęszczanym, gdzie panuje stosunkowo duży ruch. Atrakcyjna lokalizacja przyciągnie klientów. Pamiętaj jednak, że nie ma sensu otwierać nowego salonu fryzjerskiego na ulicy, na której działa już kilka innych, dobrze prosperujących salonów. Optymalnym wyborem jest miejsce często uczęszczane, jednak w pewnym oddaleniu od konkurencyjnych salonów. lokalizacja

Analiza SWOT. Ocena potencjału przedsięwzięcia

Analiza SWOT to jedna z najstarszych i najpopularniejszych sposobów na określenie potencjału danego przedsięwzięcia na rynku. Skrót SWOT pochodzi od slow: "strenghts" (mocne strony), "weaknesses" (słabe strony), "opportunities" (szanse) oraz "threats" (zagrożenia). Jeśli chodzi o mocne strony nowego salonu fryzjerskiego, mogą to być:

  • dobra lokalizacja;
  • wykwalifikowany personel;
  • duże doświadczeni w branży;
  • dodatkowe usługi;
  • profesjonalne kosmetyki do włosów;
  • własna baza klientów.

Słabe strony to np.:

  • duże koszty miesięczne;
  • nowa marka, która jeszcze nie jest rozpoznawalna na lokalnym rynku.

Przykłady szans:

  • wzrastające zapotrzebowanie na usługi fryzjerskie;
  • przyznanie kredytu przez bank;
  • reklama w social media.

Przykład zagrożeń:

  • możliwy wzrost czynszu;
  • utracenie klienta na rzecz konkurencji;
  • rozwój konkurencji.

Organizacja pracy salonu

Aby salon fryzjerski okazał się dochodowym przedsięwzięciem, trzeba od samego początku zadbać o odpowiednią organizację jego pracy. Przede wszystkim trzeba postarać się o to, aby wyposażenie salonu odpowiadało aktualnym przepisom prawa. Każdy salon fryzjerski musi spełniać są aktualne przepisy sanitarne (Dziennik Ustaw nr 31 pozycja 273). Oprócz tego należy wziąć pod uwagę zaopatrzenie salonu w sprzęt i meble fryzjerskie, a także profesjonalne kosmetyki fryzjerskie. Warto zastanowić się nad tym, jakie ilości kosmetyków fryzjerskich będą niezbędne. Chodzi o to, by nie doszło do sytuacji, kiedy pusty magazyn uniemożliwi pracę salonu. Kolejną kwestią jest zatrudnienie odpowiedniego personelu. Jeszcze przed rozpoczęciem rekrutacji należy zastanowić się, jakich cech i umiejętności u pracownika poszukujemy. Z odpowiednim wyprzedzeniem warto ustalić także kwestie wynagrodzeń, liczby zatrudnionych osób, premii, dodatków motywacyjnych, szkoleń dla pracowników itd.

Reklama salonu fryzjerskiego

Chyba każdy z nas słyszał powiedzenie, że reklama jest dźwignią handlu. Tak jest w istocie! Własna strona internetowa i aktywny profil w social media to zdecydowanie konieczność, jeśli zależy Ci na pozyskiwaniu nowych klientów. Co jakiś czas warto poinformować w social media o promocjach, ofertach specjalnych. Dużym zainteresowaniem cieszą się także konkursy dla potencjalnych klientów. Warto opracować oprócz tego jakiś system rabatów dla stałych klientów.

Finansowanie działalności

Sporządzając biznes plan salonu fryzjerskiego, nie da się uciec od kwestii finansowych. Na początek należy oszacować, ile wyniesie początkowa inwestycja w lokal, koszty ewentualnych prac remontowych, a także wyposażenia fryzjerskiego. Kolejnym krokiem będzie oszacowanie spodziewanych przychodów. W tym celu dobrze byłoby zwrócić uwagę na ruch w okolicznych salonach i na tej podstawie określić, jakie przychody są realne. Jeśli okaże się, że są one niższe niż zakładane comiesięczne wydatki salonu, może nie warto decydować się na otwieranie biznesu? Czasami wystarczy jednak zmienić lokalizację, wyszukać tańsze wyposażenie, aby zminimalizować koszty. Możesz również starać się uzyskać dotację z Urzędu Pracy na otwarcie własnej działalności gospodarczej. W takim przypadku zapraszamy do kontaktu. Nasze specjalistki wykonają dla Ciebie wycenę, którą przedstawisz w urzędzie. Nasze wieloletnie doświadczenie sprawia, że nasi Klienci otrzymują dotację na otwarcie własnej działalności i prowadzą swoje wymarzone salony. Zapraszamy do kontaktu. Jeśli zależy Ci na tym, aby Twój biznesplan był rzeczywistą pomocą przy zakładaniu i prowadzeniu nowego salonu fryzjerskiego, staraj się unikać nadmiernego optymizmu. Zwłaszcza w kwestiach finansowych. Warto dołożyć starań, aby realnie ocenić swoje szanse na rynku.